22 Eylül 2010 Çarşamba

KINA TARİFİ




   Uzun süredir kendi boyamı kendim yapıyorum. Nasıl mı? Tabi ki kına ile... Hepimizin bildiği kına. Çoğumuzun kokukusunu sevmediğimiz kına... İlk zamanlar, vanilyayı keşfetmediğim zamanlarda, kına zamanım gelse bile kokusundan dolayı hep ertelerdim. Ama şimdi, kuaförüm bile kına yaktığımı anlamıyor. Artık, saçlarıma fön çektirirken, buram buram kına kokmuyorum. Vanilyayı ilk koyduğumda, acaba saçlarımı döker mi bir zarar verir mi diye endişe etmedim dersem yalan olmaz. Ama biz bunu sonuçta keklerimizde, kurabiyelerimizde kullanıyoruz  dedim ve denedim. Bu ikinci denemem oldu ve dökülme yada herhangi bir zarar verici bir etkisini görmedim. Herkesin saç yapısı farklı... Benim saçım, kalın telli ve oldukça gürdür. 
    Siz de denemeyi düşünürseniz, ilk etapta yarım paketle başlayın sonra gözleminize göre arttırırsınız. Son denememde 2 paket koyduğumdan, kına kokusunu  farkedilir bir şekilde içine hapsediyor diyebilirim. Ama kına kokusunu seviyorsunuz zaten kullanmanıza bile gerek yok.
    Nasıl bir renk oluyor diye sorarsanız? Saçımın rengi koyu kumral. Rastık koyduğum için koyu kızıl rengini alıyor. Kınanın boya gibi beyazları kapatıcı özelliği olmadığından, rastığı ilave ediyorum.

Malzemeler:
-  yarım kilo kına
- 3 adet cevizin dış kabuğu (yeşil olan kısmı)
- 1,5 çay kaşığı rastık
- 1 su bardağı demlenmiş siyah çay
- 2 paket vanilya

Yapılışı :
1. Ceviz kabukları, 3 subardağı konulan tencerede, siyah rengini verene kadar kaynatılır.
2. Rasrık, çay bardağına konulan çok az su ile (yarıdan az) çözdürülür.
3.Kına bir kaba elenir ve ortası havuz gibi açılarak, tüm malzemeler konularak karıştırılır.
   (kaynatılan ceviz kabuğu suyu, siyah çay, rastık ve vanilya)
4. Tüm malzemeler, birbiriyle bütünleşinceye kadar iyice karıştırılır.
5. Karışım, çok yoğun olmayacak.(resimdeki gibi )
6. Karıştırıldıktan sonra en az oda sıcaklığında 3-4 saat bekletilecek.

NOT:
1. Ceviz kabuklarını kaynattıktan sonra, mutlaka süzgeçten geçirin.
2. Eğer kıvam yoğun olursa, su ilave edebilirsiniz.
3. Benim saçım uzun olduğu için yarım kilo kullandım.
4. Rastık tek başınada kullanılıyormuş, ama ben hiç kullanmadım.saçlarımda çok beyaz olduğundan daha  koyuluk vermesinden dolayı kullanıyorum.
5. Bu karışımdan, bir miktar arttı ve buzdolabında bir poşete koyarak muhafaza ettim.Birkaç gün sonra geri kalanı saçıma uyguladım.
6. Kına karışımını, dışarıda 3 günden fazla bekletmeyin, küf yapıyor.

RASTIK



KINA KIVAMI

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne guzel anlatmissiniz ceviz kabugunu nereden temin edeblirz aktarlarda var midir

Unknown dedi ki...

Rahmetli annem saçları beyaz diye rastık ve kınayı çayla karıştırıp sürerdi ve koyu kızıl olurdu Ayrıca kınanın kokusu Bence güzel Ben seviyorum yalnız çok güzel anlatmışsınız O kadar anlaşılır anlatmışsınız ki Tebrikler

Adsız dedi ki...

Tarifiniz hoşuma gitti en kısa zamanda deneyeceğim.

Safak dedi ki...

Rastigi nerden bulabilirim

Adsız dedi ki...

Aktarlarda