17 Ağustos 2010 Salı

DEV KURABİYE

     Hep hayalimdi, şöyle bol çikolatalı kocaman bir kurabiye yapmak. Ve nihayet bu hayalimi, yabancı sitelerde gezerken gördüğüm bu tarifle, gerçekleştirmiş oldum. Onların ölçüleri bizimkilerden oldukça farklı olduğundan, tarifi çevirirken bizim ölçülerimize göre uyarlamaya çalıştım. Sonuç tam istediğim gibi oldu diyebilirim.

     Bu karışımdan tam 12 adet kocaman, dev kurabiyeleriniz oluyor. İnanın beni çok heyecanlandırdı. Hayatımda yediğim en kocaman kurabiyelerdi. İlk gördüğümde, bunu bir kişi bir seferde yiyebilir mi oldu? Kurabiye sever olan ben bile tamamını yemeye cesaret edemedim. Bence sizde, dev kurabiyenizden önce şöyle kocaman bir ısırık alın, çünkü insan ben bunun tamamını yiyemem diyerek ikiye bölme isteği duyuyor. Siz önce böyle yapmayın, dediğim gibi kocaman bir ısırık alın ve öyle paylaşın, keyfini çıkartın.
     Birde pişerken mutfağa yayılan o koku yok mu? İşte bu kokuya bayılıyorum. O zaman anlıyorsunuz ki her şey yolunda ve on dakika sonra fırının kapağı açılacak, kokusuyla sizi baştan çıkartan kurabiyelerinize kavuşacaksınız.
     Bu kurabiyenin aslında orijinal adı “ Pillow Cookie ” olarak geçiyor. Türkçesi; Yastık Kurabiye . İçine konulan kekin, yumuşaklık vermesinden dolayı bu ismi vermişler sanırım. Ama bana göre dev bir kurabiye olduğundan bu ismi verdim.
     Orijinal tarifi buradan da görebilirsiniz.

Malzemeler:

- 1 paket margarin (250 gr)
- 1,5 su bardağı kahverengi şeker (260 gr)
-  2 ad yumurta
- 1 ad yumurta sarısı
- 2 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 3,5 su bardağı un
- ½ çay kaşığı tuz
- ½ çay kaşığı karbonat
- 1,5 su bardağı granül çikolata (250 gr)

İçine :
- 12 adet mini eti browni topkek



Hazırlanışı:
1. Fırınınızı 170 dereceye ayarlayın.
2. Oda ısısında bekletilen margarin, krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
3. Şeker ilave edilerek tekrar çırpılır.
4. Yumurta, vanilya, un, kabartma tozu, karbonat, tuz ve granül çikolata konularak yoğrulur.
5. İyice yoğrulduktan sonra streç filme sarılarak, buzdolabında en az 1 saat bekletilir.
6. Buzdolabından çıkarttıktan sonra hamuru, unlanmış tezgahta tekrar yoğurarak rulo şekline getirin ve 12 
    eşit  parçaya bölün.
7. Böldüğünüz 12 hamur parçasını avucunuzun içinde yuvarlatın ve 6 adedini streç filme sararak tekrar  
    buzdolabına koyun. (kurabiyeler büyük olacağından, iki seferde 6’lı olarak pişirilecek)
8. Fırın tepsinize yada tel ızgaranıza yağlı kağıt serin.
9. Avucunuzda büyük bir top yaptığınız hamuru iyice yayarak açın ve ortasına 1 adet eti browni kek 
    koyarak,  kapatın. Tekrar avucunuzun içinde yuvarlatın.
10. Tepsiye koyarken, elinizle hafifçe bastırarak yassılaştırın.
11. Kurabiyeleri tepsiye oldukça aralıklı dizin.
12. 170 derecede ısıttığınız fırında, üzeri kızarıncaya kadar, 30 dakika pişirin.


Öneriler…

- Un ilavesi yaparken dikkatli olun. Paket margarin, her ne kadar oda ısısında olsa da, daha az un ilavesi     
  ister.  Kase margarin daha yumuşaktır ve daha fazla un takviyesi isteyebilir.
- Hazır satılan garanül çikolataları tercih edin. Normal kare çikolataları parçalayıp koymayın sakın,erir  ve      istediğimiz o görüntüyü elde edemeyiz.                     
- Klimasız bir mutfakta, yaz sıcağında bu tarifi uygularken hızlı hareket etmek gerekiyor. Yağlı             olduğundan,      hamur hemen yumuşuyor ve şekillendirmek zor oluyor. Bu yüzden hamuru buzdolabında  1    saatten fazla bekletmek çok faydalı. Ben 2 saat beklettim.
- Tepsiye 3 üste 3 altta olacak şekilde, aralıklı olarak dizin. Çünkü, pişerken yayılıyor.


Hamurun ortasına kekleri yerleştirdim.                               





                                                                Hamuru yuvarlatarak elimle hafifçe bastırdım.


                  Kurabiyelerim fırın tepsisinde



İşte, kocaman dev kurabiyelerim...

                                  İçi yumuşacık kek kıvamında, kenarları kurabiye tadında...
                                  

Hiç yorum yok: