1 Aralık 2010 Çarşamba

PANKEK

    Pazar günü kahvaltı için yaptığım pankekler, aslında bizim kırk yıllık akıtmanın ta kendisi. Sadece ismi kulağa daha hoş geliyor o kadar. Ben tuzlu olarak yaptım. İsterseniz vanilya ve şeker ilavesiyle de tatlı formda yapabilirsiniz. Öyle de çok güzel oluyor. Arasına nutella, benim tercihim. Krem peynir, reçel, marmelat... istediğiniz her şeyi sürebilirsiniz.
   Aşağıdaki tariften toplam 21 adet pankekim oldu. Tabii sizin kullanacağınız kepçeye göre değişir. Ben özellikle, pankek yaparken kullanmak üzere bir kepçe aldım. Bu normal kepçeden biraz küçük olduğu için, krep tavasına tam üç adet aynı oranda koyabiliyorum. Büyüklüğü de tam isteğim gibi oluyor.
   Bu tarifi, yemek bloglarından birinde görüp yapmıştım. Hangi blogdan aldığımı hatırlayamadığım için yazamıyorum. AFİYET OLSUN…


Malzemeler

- 2 su bardağı süt
- 2 ad yumurta
- 2 su bardağı un
- 2 yemek kaşığı sıvı yağ
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1 paket kabartma tozu
- 1 çay kaşığı tuz


Hazırlanışı

1. Tüm malzemeyi, aynı anda mikserle çırpın.
2. Krep tavasına ya da teflon bir tavaya fırça yardımıyla sıvı yağ sürün.
3. Karışımdan, istediğiniz miktarda tavaya dökün. Arkalı önlü pişirin.


Not:

- Eğer teflon tava kullanıyorsanız, her seferinde tavayı yağlamanıza gerek yok.
- Üzeri, baloncuk baloncuk kabarıyorsa altı pişti demektir. Diğer tarafını çevirmelisiniz.
- Eğer, herhangi bir aksaklıkla karşılaşmazsanız, 30 dakika içinde pankekleriniz hazır.

Hiç yorum yok: