5 Ağustos 2010 Perşembe

KAZAK KURABİYE


    Yerken ağızda dağılan ve çok hoş bir tat bırakan bu kurabiyeyi denemenizi tavsiye ediyorum. Orijinal tarifinde, şeker konulmamış. Benim gibi tatlı bağımlısı değilseniz, ilk önce şekersiz deneyin. İlk denememi orijinal tarife bağlı kalarak, şekersiz denedim ve yerken beni mutlu etmedi. Kurabiyenin dışını saran şekerle yetinmeniz gerekiyor. Bu yüzden ikinci denememde şeker ilave ettim ve istediğim tada ulaştım.

Şekersiz yaparsanız unu yarım su bardağı azaltın.

Tarif, Oktay Usta’dan…


Malzemeler:
- 4 ad haşlanmış yumurta sarısı
- 1 paket oda ısısında beklemiş margarin
- 2 yemek kaşığı tozşeker
- 1 paket kabartma tozu
- 2 paket vanilya
- 2,5 su bardağı un

Üzeri için:
- 1 çay bardağı toz şeker
- 1 yemek kaşığı kakao

Hazırlanışı:

1. Yumurtalar ve margarin mikserle, krema kıvamına gelene kadar çırpılır.
2. Şeker, vanilya, kabartma tozu ve un yavaş yavaş ilave edilerek yoğrulur.
3. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılarak, yuvarlatılır.
4. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
5. 175 derece de üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir.
6. Kakao ve şeker bir kase içerisinde, iyice karıştırılır.
7. Kurabiyeler fırından çıktıktan hemen sonra, kakaolu karışıma batırılarak servis tabağına konur.



2 yorum:

Neşe dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

üzei için hazırlanan kakao şeker karışımı toz mu olacak