12 Ağustos 2010 Perşembe

SUSAMLI KURABİYE

     Tariflerimi yazarken, hep mutlaka denemelisiniz diyorum ya, bu tarif de işte onlardan biri . Aslında burada yayınladığım her tarif gerçekten yapanları hayal kırıklığına uğratmayacak tarifler. Kendim denemeden, direkt tarifleri yayınlamıyorum. En az iki kere yapmaya çalışıyorum ki tarifte eksik bir şeyler olmasın.
     Un kurabiyesi kıvamında, çıtır çıtır, gevrek, yerken “ ne zaman bitti anlayamadım” dedirten bir tarif.
    Bu kurabiye tarifini, sevgili canım arkadaşım ÇİĞDEM’den aldım. O da çok marifetlidir. Sadece bu tarifi değil, birkaç güzel tarif daha aldım. Onları da en kısa zamanda deneyip, yayınlamak istiyorum. Özellikle acı biberli bir kurabiye tarifi aldım ki çok değişik. Denedim ama fotoğraflarını çekmeye fırsat kalmadan tüketildiği için hemen yayınlayamıyorum.

Malzemeler:
- 1 su bardağı susam
- 1 paket margarin (oda ısısında)
- Yarım çay bardağı sıvı yağ
- 4 yemek kaşığı şeker
- 1 paket kabartma tozu
- 3,5 su bardağı un

Üzeri için:
- Pudra şekeri

Hazırlanışı:
1. Susam, teflon tavada pembeleşinceye kadar kavrulur.
2. Margarin ve şeker, mikserle krema kıvamına gelinceye kadar karıştırılır.
3. Sıvıyağ, kabartma tozu, susam ve un ilave edilir. İyice yoğrulur.
4. Avucumuzun içinde küçük toplar yapıp, hafiften yassılaşması için bastırılır.
5. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine konularak, 170 derecede en fazla 30 dakika pişirilir.
6. Soğuduktan sonra, üzerine pudra şekeri serpilerek servisi edilir.

Öneriler…

-Üzerine pudra şekeri serpmek istemezseniz, içindeki şeker oranını 1 yemek kaşığı daha arttırabilirsiniz.

- Unu yavaş yavaş ilave edin. Kulak memesi kıvamında olacağı için, 3 bardak unu koyduktan sonra, yumuşaklığına göre ilave edebilirsiniz. Hamur ele yapışmayacak.

- Piştikten sonra fırından hemen çıkartın. Yoksa kurabiyeleriniz kavrulur.

- Susam gözünüze fazla gelip, miktarını sakın azaltmayın. Tam kıvamında, çıtır çıtır ve gevrek oluyor.

- Ben margarin olarak, Ülker’in teremyağını kullanıyorum. Çünkü, hem çok kokmuyor hem de çok hafif. Eğer denemediyseniz, bir kez denemenizi isterim.

Hiç yorum yok: